QR-koodilla tai tästä linkistä voi avata julkisen kurssin Opentunnista.
SCRATCHissa pääsee etenemään ohjekirjojen tai tekijöiden julkaisemien esimerkkien avulla omaan tahtiin. Linkeissä muutamia esimerkkejä käytännöllisistä tehtävistä, joissa voi kehittää laskutaitojaan ja koodausta.
SCRATCH: Sammakon kertolaskua luvuilla 1-11
SCRATCH: Lepakon yhteenlaskua luvuilla 1-30
Lepakon laskuissa on jo paljon komentopolkuja (lohkoja lohkojen sisällä)
Ihan aluksi kannattaa tutustua yksittäisiin komentoihin.
Lisää kirjallisuutta ja vinkkejä koodauksen alkeisiin...
Datasepän koodikoulu
Koodaustunti__Miten-aloitan-koodaamaan
Koodaussuunnitelma Opentunnissa 3.-4.lk
BOMBERBOTissa on neljä ilmaista rataa ja sitten hyvin monipuolista koodaamista algoritmeilla, funktioille, ongelmanratkaisua. Opettaja näkee selkeästi oppilaan edistymisen historian. Bomberbot_kirjautuminen
Koodaus- ja oppimispelejä on helppo kokeilla vaikkapa iPadilla. Huom! Sovellukset saattavat tarjota vain muutaman ilmaisen radan. Sovellus voidaan tarvittaessa poistaa ja asentaa uudelleen, jotta pelitiedot poistuvat.
esittelyä: BOX ISLAND traileri
esittelyä: TYNKER traileri
http://koodaustunti.fi/miten-aloitan-koodaamaan/
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti