lauantai 14. lokakuuta 2017

KOODAUSTA ykkösestä ysiin


QR-koodilla tai tästä linkistä voi avata julkisen kurssin Opentunnista.



SCRATCHissa pääsee etenemään ohjekirjojen tai tekijöiden julkaisemien esimerkkien avulla omaan tahtiin. Linkeissä muutamia esimerkkejä käytännöllisistä tehtävistä, joissa voi kehittää laskutaitojaan ja koodausta. 

Kertolaskutehtävä löytyy kirjasta OPETELLAAN OHJELMOINTIA ja yhteenlaskutehtävä on muunnelmani siitä. Luokassa voi siis tehdä ensin yhdessä samaa tehtävää ja sitten antaa sitten vapauden muunnella tehtävää yhdessä tai yksin.


SCRATCH: Sammakon kertolaskua luvuilla 1-11

SCRATCH: Lepakon yhteenlaskua luvuilla 1-30


Lepakon laskuissa on jo paljon komentopolkuja (lohkoja lohkojen sisällä)
 Ihan aluksi kannattaa tutustua yksittäisiin komentoihin.






Lisää kirjallisuutta ja vinkkejä koodauksen alkeisiin...


Datasepän koodikoulu
Koodaustunti__Miten-aloitan-koodaamaan

Koodaussuunnitelma Opentunnissa 3.-4.lk


BOMBERBOTissa on neljä ilmaista rataa ja sitten hyvin monipuolista koodaamista algoritmeilla, funktioille, ongelmanratkaisua. Opettaja näkee selkeästi oppilaan edistymisen historian. Bomberbot_kirjautuminen
      

Koodaus- ja oppimispelejä on helppo kokeilla vaikkapa iPadilla.   Huom! Sovellukset saattavat tarjota vain muutaman ilmaisen radan. Sovellus voidaan tarvittaessa poistaa ja asentaa uudelleen, jotta pelitiedot poistuvat.



esittelyä:  BOX ISLAND traileri



esittelyä:   TYNKER traileri




http://koodaustunti.fi/miten-aloitan-koodaamaan/

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

ETUSIVU

Tämä blogi sisältää linkkejä ja vinkkejä.  Jos videoklipit tai kuvat eivät tuo riittävästi varmuutta siihen, että veisit opetusryhmä...